donderdag 6 maart 2014

Essie on a budget

essie tea and crumpets en your hut or mine uit de 2011 resort collection
Nagellak kan soms best duur zijn. Zeker als je geen genoegen neemt met een exemplaar van €0,59 van Action. Gelukkig vond ik de oplossing!

Ik ben al een tijdje behoorlijk eBay verslaafd. Het begon allemaal met telefoonhoesjes (VEEL telefoonhoesjes!). Maar toen ik laatst in mijn hoofd had gehaald dat ik per see een flesje Essie Tea and Crumpets nodig had, dacht ik: waarom niet eens kijken op eBay!? En jawel hoor: voor $8,99 inclusief verzendkosten (omgerekend zo'n €6,50) kreeg ik een flesje Tea and Crumpets opgestuurd.


Dat lijkt misschien geen werelddeal, maar naast de prijs zitten er nog wat andere voordelen aan. Zo kocht ik ook een flesje Your Hut or Mine, uit de 2011 resort collectie van Essie. Die vind je niet meer in de winkel! Als je gewoon twee flesjes bestelt kan het pakketje bovendien makkelijk door de brievenbus. Dus toen ik op een dag uit school kwam, lagen daar twee mooie nieuwe lakjes op me te wachten. Zoals beloofd allebei gloednieuw en zorgvuldig verpakt in bubbeltjes plastic!

Ik heb Your Hut or Mine even voor jullie onder de loep. Het is al een oudje, hij komt namelijk uit de resort collectie van 2011. Juist daarom misschien niet (meer) zo bekend.

Essie Your Hut or Mine 2011 Resort Collection

In het potje ziet hij er supermooi uit met een heel subtiele shimmer. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die op mijn nagels niet heel erg terug zie. De nagellak is wel mooi dekkend met 2 laagjes. Het is een redelijk neutrale kleur, dus erg geschikt voor wat "formelere" gelegenheden. Ik had gedacht dat ik deze mooier ging vinden, maar toch is hij voor af en toe wel leuk!

Om toch nog even terug te komen op het hele eBay verhaal: Persoonlijk vind ik dat er wel een klein nadeel zit aan nagellak bestellen van een Amerikaanse eBay verkoper (en dat zijn de meeste). Op het eerste gezicht lijken de potjes namelijk identiek, toch zijn er wat verschillen tussen Amerikaanse en Europeese Essie lakjes. Om dat te demonstreren leg ik Your Hut or Mine naast mijn bij Etos gekochte Parka Perfect.

Essie Your Hut or Mine en Parka Perfect uit de Wintercollectie 2013

Wat me meteen opvalt is dat Parka Perfect de naam op de dop heeft staan. Bij Your Hut or Mine is het even zoeken naar de naam. Maar, jawel! Daar staat hij dan, op de bodem van het flesje. Dat is natuurlijk nog geen onoverkomelijk verschil. Ik vind het nog wel mooi dat bij Your Hut or Mine de Essie "e" op de dop staat.

Het volgende wat opvalt is dat op het Parka Perfect flesje de naam Essie op een kant in het wit gedrukt staat. Dat heeft Your Hut or Mine niet. Dat flesje heeft namelijk aan twee kanten het logo "ingegrafeerd" staan. Voor zover nog steeds geen rampzalige verschillen dus.

Maar dan komt het: Zodra ik wil gaan lakken, loop ik toch tegen iets aan wat me wel stoort: Het kwasje van het Amerikaanse flesje is namelijk een stuk dunner dan die van de Europeese! Waarom ze dat hebben gedaan is me een raadsel. Toch is het geen foutje, want ook mijn op eBay bestelde Tea and Crumpets heeft zo'n eigenaardig klein kwastje.

Europees vs Amerikaans kwastje

Als ik eens ga googlen, zie ik dat ook Finse blogger Annie dit is opgevallen. Helaas kan zij me ook niet vertellen waarom dit verschilt. Ach, het is voor mij geen reden om geen Essie meer uit de VS te bestellen. Maar als het kan, ga ik toch het liefst voor de variant met het Europeese kwastje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten