dinsdag 18 maart 2014

Review: Rimmel Sweety Crush


Zoals ik al eerder liet weten was Rimmel's nieuwe Sweety Crush collectie afgelopen week in de aanbieding. Natuurlijk moest ik die hebben, hoewel ik eigenlijk een beetje op een nagellak hiatus ben (heb de afgelopen weken zeker een potje of 3 per week gekocht... Allemaal met het excuus dat het voor mijn blog is, haha).


Mijn relatie met deze nagellak begon wat ongemakkelijk. Ik bracht hem aan om een uurtje of 8 (heerlijk, GTST kijken en nagels lakken! <3). Omdat het een lak met matte textuur is, moest ik mijn zeer geliefde Sally Hansen insta-dri topcoat laten staan. Daar was ik wat bang voor, stel dat hij heel langzaam zou opdrogen? Gelukkig was dat niet het geval! De nagellak droogt heerlijk snel!

Maar toen kwam het: ik lag om een uurtje of 11 in bed, nog even naar mijn nagels te staren en daar was hij: de eerste chip in mijn gloednieuwe manicure! Belachelijk! Maar omdat hij snel droogde, besloot ik hem maar even bij te werken. 

Tevergeefs, want de volgende ochtend ontdekte ik al snel weer een chip. Ik besloot het nog een kans te geven, omdat ik hem wel erg mooi vond, en werkte de chip weer bij. Gelukkig valt dat niet zo op door de textuur.

Wat ik in het begin fout heb gedaan weet ik niet, maar na deze incidenten heb ik geen last meer gehad van chips! Het heeft er zeker 4 dagen goed op gezeten (wat uitzonderlijk lang is voor mijn nagels...). Uiteindelijk heb ik hem zelfs even in de remover moeten weken om hem goed van mijn nagels af te krijgen. Wat dat betreft is het dus toch een super fijn lakje!

Ook over de textuur ben ik erg te spreken. Hij is niet te grof en ook de glitters zijn erg fijn. Ik merkte dan ook dat ik regelmatig met mijn vingers erlangs ging om even te voelen. Het leek bijna wel plastic! De kleur die ik probeerde, Candyfloss Cutie, dekte met 2 lagen. Op swatches van anderen heb ik al gezien dat de andere kleurtjes minder goed dekken. Dat ga ik binnenkort maar eens proberen. Van deze ben ik in ieder geval fan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten