donderdag 15 mei 2014

Battle of the butters

Sinds ik ben begonnen met deze blog, merk ik dat mijn nagels met de dag achteruit gaan! Ze zijn broos en ik kan er als het ware laagjes vanaf pellen. Niet erg prettig en het zorgt er ook voor dat m'n nagellak minder lang houdt! Tijd om er iets aan te doen! En aangezien droge nagelriemen de boosdoener zijn van de meeste nagel-problemen, begin ik eens met het verzorgen van mijn nagelriemen.

Nu zijn er twee producten die hieronder bloggers en ander beauty liefhebbers goed doen: Lush Lemony Flutter en Burts Bees Cuticle Cream. Tijd voor een vergelijkend waren onderzoek!


Boven: Lemony Flutter - Onder: Burts Bees

Prijs en verkrijgbaarheid
Lemony Flutter kocht ik voor €10,65 bij Lush op de Leidsestraat in Amsterdam. Hier spot ik gelijk een paar nadelen. Lush winkels zitten namelijk alleen in een aantal grote steden in Nederland. Voor veel mensen zal het dus even reizen zijn om deze crème te bemachtigen. Een ander nadeel is de hoeveelheid en houdbaarheid. In een potje zit 45 gram en omdat het gemaakt wordt van verse ingrediënten is het maar een jaar houdbaar. Ik gebruik Lemony Flutter nu twee maanden bijna dagelijks. Toch lijkt het potje nog bijna vol!

Burts Bees Cuticle Cream kocht ik voor €7,90 bij de V&D bij mij om de hoek. En hoewel ik me realiseer dat niet iedereen een V&D om de hoek heeft, denk ik toch dat dit warenhuis voor veel mensen makkelijker te bereiken is dan Lush. In het vintage stijl tinnetje zit 15 gram. Naar verhouding dus wel een stukje duurder, maar aangezien ook deze butter maar één jaar houdbaar is, is het niet erg dat er iets minder in zit. 1-0 voor Burts Bees dus!

Eerste indruk
Als je het potje Lemony Flutter open doet, snap je meteen waarom dit een "boter" wordt genoemd. Een romige substantie waar je makkelijk met je vinger een lik uit neemt. Dit zorgt er overigens wel voor dat je al snel teveel van het product aan je vinger hebt zitten, je hebt namelijk maar een klein beetje nodig. De geur doet me een beetje denken aan citroenlimonade, wat zoeter dan een echte citroengeur. Ook de kleur lijkt een beetje kunstmatig geel. Gek, want het is toch een natuurproduct!

Mijn eerste indruk na het openen van het Burts Bees tinnetje was: lippenbalsem! Natuurlijk is dat het niet, maar het lijkt er wel heel erg op. Het spul is vrij hard, waardoor je het de eerste keer niet makkelijk op je vinger krijgt. De geur van deze cream is veel "echter" dan die van Lemony Flutter. Als je deze van de zomer gebruikt, komt er geen mug meer in je buurt! Persoonlijk vind ik de geur van Lemony Flutter lekkerder en omdat die ook makkelijker "op te pakken" is, staat het nu 1-1!

Wijsvinger en middelvinger: Burts Bees - Ringvinger en pink: Lemony Flutter


Gebruik
Lemony Flutter
Deze boter is lekker smeerbaar, daardoor gebruik je wel snel iets teveel (zie foto). De boter smelt op je vingers om tot een soort olie, waardoor hij snel een beetje vettig aanvoelt. Dit trekt niet heel snel in, waardoor je nog een tijdje met vettige handen loopt. Misschien komt dat omdat ik teveel gebruik? Wel voelen je handen daarna heerlijk zacht aan.

Burts Bees
Doordat Burts Bees iets harder is, zul je niet snel teveel gebruiken. Op de foto zie je het product ook nauwelijks zitten, maar je voelt het zeker! Zodra ik deze crème insmeer, voelen m'n vingers lekker zacht en gehydrateerd! Deze crème trekt wel snel in, na een minuut of 5 kun je je handen weer prima gebruiken!

Eindoordeel
Beide crèmes doen wat ze moeten doen. Mijn nagelriemen zien er weer gezond uit en hopelijk merk ik dat binnenkort ook aan de conditie van mijn nagels! Omdat Burts Bees wat compacter is en sneller intrekt, heb ik hem altijd in m'n tas zitten en gebruik ik hem veel "on the go" (trein, school etc.) Lemony Flutter staat bij mijn bed, zodat ik mijn nagelriemen voor het slapengaan nog even extra kan verzorgen. Toch denk ik dat ik eerder een nieuw tinnetje Burts Bees zou kopen, vanwege eerder genoemde voordelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten