vrijdag 18 april 2014

Review: Barry M Silk Meadow


Het is een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb... Sorry daarvoor!! Ik was druk met school bezig, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik stop met het testen van nagellak!! Ik ben overal foto's van blijven maken en heb dus genoeg leuke "finds" om jullie te laten zien. Vandaag begin ik met Barry M Silk in de kleur "meadow". 


Hoewel je (of, ik in ieder geval) bij het woord meadow eerder aan een wat "gele" kleur groen denkt, is deze lak mintgroen. Niet heel verrassend, maar de reden dat ik hem gekocht heb is de finish.

Zoals de naam al zegt heeft de Silk collectie van Barry M een zijdezachte finish. Hij is niet helemaal mat, maar ik zou het ook zeker niet glanzend willen noemen! Daarmee is deze lak naar mijn idee uniek in zijn soort en ik ben er erg blij mee! Het zit in een vierkant flesje van 10ml met een beetje een retro uitstraling. 



Het opbrengen bracht nog wel een klein probleempje met zich mee. Ik weet niet waar het door komt, maar als je met het kwastje twee keer over het zelfde stuk gaat, neemt het de tweede keer weer wat nagellak mee. Dat is natuurlijk nooit helemaal te vermijden, daarom heb ik uiteindelijk 3 lagen moeten gebruiken om hem er mooi op te krijgen.

Bij kunstlicht krijgt het geheel een mooie zachte, warme uitstraling.

Om de zijdezachte finish te behouden, kun je het beste geen topcoat gebruiken. Dat vond ik wel even lastig, want geen sneldrogende topcoat betekent langere droogtijd! Ik moet wel zeggen dat de lak zelfs zonder topcoat voor mijn doen extreem lang bleef zitten (zeker 4 dagen zonder chips! Hoera!)

Kortom, deze lak is de probleempjes die je bij het lakken kunt tegenkomen meer dan waard, dankzij de bijzondere finish en lange houdbaarheid. Ik kocht hem op de webshop Alice & Jo, maar las laatst dat Barry M ook te koop is bij River Island. Daar ga ik binnenkort maar eens een kijkje nemen om ook andere kleurtjes van deze lijn te scoren!

De Silk collectie bestaat in totaal uit 6 kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten