woensdag 30 april 2014

My beauty buys - april 2014

Nu de maand april zo goed als over is, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid melden dat ik deze maand niks meer ga kopen! Tijd om eens te kijken waar ik deze maand mijn geld aan heb uitgegeven en of dat het allemaal waard was!



In de collage hierboven zie je alle niet-nagellak producten van deze maand, ik ga ze één voor één af.

Essence - Moisturizing Cuticle Cream (€1,99 bij Kruidvat)
Het heeft even geduurd, maar eindelijk omarmt Nederland de cuticle cream, zo lijkt het. Toen ik er een paar maanden geleden achter kwam dat mijn splijtende nagels wel eens het gevolg konden zijn van droge nagelriemen, ging ik panisch opzoek naar een goede nagelriemcreme. Helaas verkochten de meeste drogisten alleen olie en dat wilde ik niet, want dat wordt zo'n smeerboel. Uiteindelijk vond ik Burts Bees cuticle cream bij V&D en hoewel ik groot fan ben, ben ik toch ook heel benieuwd wat deze budget versie gaat doen. Ik heb hem net vandaag gekocht, dus een review volgt later.

Maybelline - Baby Lips "Cherry Me" (€3,49 bij Kruidvat)
Shame on me! Hoewel ik weet dat deze lippenbalsems al een tijdje heel populair zijn, had ik er nog nooit een geprobeerd! Nu ze bij Kruidvat in de aanbieding waren, besloot ik er toch eens een te proberen. Ik ging voor de kersengeur omdat ik daar erg van houd en hij ook nog eens een subtiel rood tintje op je lippen achterlaat. Ein-de-lijk ben ik dan ook fan! ;)

Guhl Intensive Color No. 74 (€12,49 bij Kruidvat)
Zo'n 10 jaar geleden begon ik met het kleuren van mijn haar. Ik weet het nog heel goed, want ik wilde heel graag de kleur van Victoria Koblenko (in de tijd dat ze nog in GTST zat en zo'n diepe, donkerrode kleur haar had), maar na die eerste verfbeurt  zag ik eruit als een wortel. Daarna heb ik zo ongeveer elke kleur geprobeerd die natuurlijk haar kan hebben, maar de laatste tijd nam ik genoegen met mijn eigen peper en zout kleurige lokken. Stiekem miste ik het toch wel om mijn haar te kleuren, dus besloot ik vorige week om er weer mee te beginnen. Het idee was om het strawberry blonde te doen, maar dat is toch iets anders uitgevallen:
Och, ik vind het evengoed een mooie kleur! Die blijft nog wel even!

Miss Sporty - Fabulous Gel (€3,49 bij Etos)
Deze eyeliner en highlighter kocht ik eigenlijk vooral omdat ik opzoek ben naar een fijne gel eyeliner. Momenteel gebruik ik die van Hema. Die is best "dik" en niet erg handig om een mooie wing mee te maken. Deze liner van Miss Sporty is een stukje dunner en werkt wel fijner dan die van de Hema. Helaas merk ik dat de lijntjes toch niet superstrak worden met deze eyeliner. Back to Hema dan maar weer. De highlighter gebruik ik trouwens af en toe wel om een mooie lichte shimmer in mijn ooghoeken te maken.

Miss Sporty Hollywood en Cocktail lipgloss (kado)
Hoewel ik al in februari jarig was, had ik eind maart nog één laatste Birthday Bash met twee vriendinnen die niet eerder konden. Omdat dit twee dagen voor april was en ik superleuke dingen van ze heb gekregen, vind ik dat ik die hier nog wel even mag vermelden. Deze twee lipglossjes waren onderdeel van het kado van vriendin D. Ze had alles in het thema roze gehouden, alleen voor de Hollywood lipgloss koos ze voor rood "Omdat ik denk dat jou dat echt supermooi staat!". D had gelijk! Sinds ik mijn haar rood geverfd heb, heb ik meer behoefte aan een beetje kleur op mijn lippen (anders lijk ik zo bleek!) deze lipgloss is daar erg mooi voor en blijft lang zitten. De cocktail lipgloss is zo'n een typische lipgloss uit een tube: super shiney en met een lekker geurtje. Hij ziet er lekker fris en zomers uit, maar ik vind hem wel iets teveel plakken naar mijn smaak.

Crabtree & Evelyn handcreme - Himalayan Blue (€6,50 op Ebay)
Ik had mijn beste vriendin deze al een paar keer zien opdoen en toen ik een keer een beetje mocht lenen was ik om. Dit is een super fijne handcreme met een heerlijke geur! Hij is lastig te omschrijven, maar volgens de website ruikt het naar gember en zwarte thee. Klein probleempje: mijn beste vriendin had hem van haar schoonmoeder uit Hong Kong gekregen. Het was dus even zoeken, maar uiteindelijk heb ik mijn tune via Ebay weten te bemachtigen voor $8,99 (omgerekend zo'n €6,50). Maar hij is het wel waard!

Maybelline Dream Fresh BB cream (€9,99 bij Kruidvat)
Ooit kocht ik een BB cream van Garnier. Ik vond hem erg vet en niet fijn werken, dus heb ik die alweer snel aan de kant gelegd. Toch vind ik het idee BB cream nog steeds superhandig, dus ben ik opzoek gegaan naar een vervanger. Ik kwam uit bij deze van Maybelline, waar veel bloggers erg over te spreken zijn. De crème is vrij dun en dekt ook niet enorm, maar geeft je toch net een iets mooiere, egalere huid. Hij voelt absoluut niet vet aan, maar toch heb ik nog wel wat poeder nodig, anders blijft mijn huid een beetje glimmen.

EOS Limited Edition Breast Cancer Awareness Pack (€17 op Ebay)
Okee, ik weet het, ik heb hier een belachelijk bedrag voor neergeteld. De reden hiervoor was dat ik super fan ben van mijn EOS Honeysuckle Honeydew lipbalm. Ik wilde meer, en aangezien ik gek ben van meloen, móest ik de watermeloen smaak ook hebben! Bovendien ben ik een sucker voor goede doelen én voor Limited Editions... Maar ik ben toch erg blij met deze aankoop! Nu heb ik voorlopig genoeg EOS om mijn lippen lekker zacht te houden.

H&M Eye Pen - Pink (€3,95 bij H&M)
Ja, het staat er echt, pink... Zelf vind ik m meer beige. Het is in ieder geval een lekker subtiel kleurtje voor dagelijks gebruik. Ik kocht hem eigenlijk meer uit luiheid. Ik heb namelijk al een oogschaduw potlood van Hema in deze kleur. Maar die moet je slijpen en ik raak steeds mijn puntenslijpers kwijt! Dus heb ik dit twist-up exemplaar meegenomen bij H&M.


En toen kwamen we aan bij de nagellak haul. Nee mensen, we waren er nog niet! Jemig wat heb ik veel gekocht deze maand!!

China Glaze - It's in the stars (Kado)
Zoals ik bij de lipglossjes al zei, had ik afgelopen maand nog een verjaardagsfeestje te vieren. Mijn lieve vriendinnen weten dat ik gek ben op nagellak en ik had stiekem al eens laten vallen dat ik deze set eens wilde proberen (in een Whatsapp gesprek, met de link naar de webshop er meteen maar bij ;)). De lieverds hebben hem nog voor me gekocht ook! Ik was hier echt superblij mee en het resultaat is ook erg mooi! Het is teveel om allemaal hier te gaan vertellen, binnenkort komt een uitgebreide review!

Essie - Peach Daiquiri, Butler Please en A Cut Above (€9,99 bij Etos)
Zoals jullie inmiddels al door hebben ben ik een enorme Essie fan en verzamelaar. Eerder genoemde vriendin D heeft dit ook begrepen, want zij kwam naast lipgloss ook nog eens met twee flesjes Essie nagellak voor mijn verjaardag! Waarvoor mijn grote dank!! Peach Daiquiri en ik waren liefde op het eerste gezicht. Ik heb al wel wat roze kleurtjes in mijn collectie, maar deze is gewoon zo fris, fel enkoraalroze! Ik ben er super blij mee! A Cut Above vind ik ook een super leuk effect geven met zijn kleine en grote zeshoekige rosékleurige glitters. Ik moet nog even bedenken op welke ondergrond ik hem ga gebruiken, dan kunnen jullie ook daarvan een review tegemoet zien. Butler Please heb ik op dezelfde foto gezet omdat het ook een Essie lakje is en ik de combi met Peach Daquiri mooi vond. BP heb ik echter zelf gekocht. Hij stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en is me absoluut niet tegengevallen. Toen ik hem in mijn handen had bij Etos riep mijn beste vriendin meteen: "Bah wat een lelijke kleur!". Maar nu ik hem gedragen heb, moet ook zij toegeven dat het een erg chique en zomers lakje is.

Alle kadootjes van mijn lieve vriendinnen, inclusief een custom desert bij restaurant View :)
Barry M Gelly - Pomegranate en Rosehip (€5 bij River Island)
Deze maand heb ik de Barry M Gelly's ontdekt! Het zijn fijne, goed dekkende nagellakjes met een super glanzende finish. Pomegranate is een diepe, fromboosrode (of,granaatappelrode) kleur die met maar één laagje al erg goed dekt! Rosehip is iets lastiger om aan te brengen. Toch was ik na twee laagjes aardig tevreden over het resultaat. Ik heb gelezen dat Essie's Romper Room een slecht dekkend lakje is, dus ik denk dat dit een mooi alternatief is voor alle lichtroze nagellak fans!

Barry M Slik - Truffle, Pearl en Meadow (€5 bij River Island)
We blijven nog even bij Barry M, gewoon, omdat het zo'n fijn merk is! Jullie hebben al eerder kunnen lezen dat ik fan was van Meadow. Daarom most mijn collectie nodig worden uitgebreid. Bij River Island aan de Kalverstraat verkopen ze gelukkig ook de Silk collectie! Aangezien ik binnenkort weer op stage ga, is het sollicitatie seizoen weer geopend. Truffle en Pearl zijn allebei mooie neutrale lakjes met een prachtige zijdezachte finish. Subtiel, maar toch net even anders en dus naar mijn idee perfect voor sollicitaties! Lees je deze blog omdat ik bij je gesolliciteerd heb? Dan is deze speciaal voor jou! ;)

Hema Top Coat - Matt en Stripes (€2,75 bij Hema)
Al jaren ontvang en lees ik trouw de Hema nieuwsbrief in mijn inbox. Daarin viel me afgelopen week de Stripes top coat op. Door het vrolijke dopje was ik al snel om, die moest ik hebben! Gelukkig had de plaatselijke Hema hem al in huis en liep ik met de zwarte stripes top coat en nog een flesje Matt top coat (de vorige was op) naar huis. Ik had al zo'n vermoeden en inderdaad: Stripes is zo'n top coat met zwarte "glitter" streepjes. Eerder had ik al behoorlijke ruzie met dit soort glitters, daarom weet ik nu gelukkig hoe ik ermee moet omgaan. Tip: duw met een fijne dotting tool of tandenstoker alle uitstekende glitters op je nagel of pak ze er met een pincet vanaf. Dit kun je doen zolang de nagellak nog nat is. Als je dit niet doet krijg je last van stukjes glitter die uitsteken, scherp kunnen zijn en overal aan blijven haken. Als je deze tip opvolgt valt er prima met deze lak te leven! Ik heb de topcoat gebruikt over twee laagjes Barry M Rose Hip en heb de matte top coat van Hema er overheen gedaan. Door deze top coat lijkt het alsof de glitters één laag vormen met je nagellak, in plaats van er bovenop te liggen. Op de swatch hieronder heb ik mijn pink nog niet matt gemaakt, zo kun je het verschil zien.


INM Out the Door (€4,80 op Ebay)
Deze top coat heb ik al eerder uitgebreid behandeld. Klik hier voor de review.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten