woensdag 2 april 2014

Battle of the Holo's

Heerlijk! Eindelijk staat er weer een lekker zonnetje! En dat betekent natuurlijk ook dat de zomerse lakjes weer uit de kast kunnen! Naast de traditionele aqua en koraalkleurige lakjes, staat ons deze lente nog een trend te wachten: holografische nagellak. Een nagellak met verschillende kleuren glitters die in de zo'n heel veel diepte aan de kleur geven. Ik test er 4.


Eigenlijk bestaan dit soort lakjes al heel lang. Voorheen moest je internet ervoor afspeuren, maar de laatste tijd kom je ze steeds vaker tegen in de schappen van Nederlandse winkels. Gelukkig, want met de zomer op komst is een holografische nagellak een leuke toevoeging aan je collectie.



De nagellakjes die ik getest heb zijn van links naar rechts:
Hema Holographic Green (€3,75 bij Hema)
Catrice C03 Holo In One (€3,59 bij Kruidvat)
Flormar 392 Holographic Silver (€3,95 bij Flormar)
Catrice C01 Holo Manolo (€3,59 bij Kruidvat)

Op bovenstaande foto heb ik voor elke nagel 2 laagjes gebruikt. De nagellakjes van Catrice waren eigenlijk na 1 laag al bijna dekkend. Hema en Flormar konden zeker nog wel een tweede (en misschien zelfs derde) laag gebruiken. Hoewel de tweede laag van Hema er niet zo soepel op ging. Misschien heb ik niet lang genoeg gewacht tussen de laagjes in (zo'n 5 minuten), maar de tweede laag Hema nagellak leek de eerste laag er wel weer een klein beetje af te vegen. Jammer! Zoals je kunt zien is de Flormar nagellak nog niet heel dekkend, maar dat is ook niet extreem storend. 

Om het holografische effect goed vast te leggen maakte ik nog een foto met flits:


Zoals je hier ziet heeft de nagellak van Hema zeker het sterkste holografische effect. De lak van Flormar heeft niet echt een holografische gloed over zich, maar de glittertjes in de lak hebben dat wel. Het is lastig uit te leggen, maar het verschil is duidelijk te zien.

Omdat ik niet zo goed wist wat ik aan moest met deze lak, heb ik heb ook even als topcoat geprobeerd over China Glaze Liquid Leather. Het effect zie je hier:

Ook niet helemaal het effect waar ik op gehoopt had, dus ging ik hem ook nog even proberen over de andere holografische lakjes:


Kijk, dit vind ik dan wel weer leuk! Het versterkt echt het effect van de andere nagellak, waardoor ze nog meer glinsteren. Als het zonnetje erop staat, kan ik hier minuten lang naar kijken :)

De lakjes van Catrice zijn limited editions en nog ongeveer tot de zomer verkrijgbaar. De nagellak van Hema en Flormar zitten in het standaard assortiment. Voor zover ik weer is er maar 1 Flormar winkel in Nederland, deze zit aan de Kalverstraat in Amsterdam.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten